Add new comment

فیض آباد (پژواک، ۱۹ جدی ۹۷): شماری از نامزدان معترض، با پرتقلب خواندن انتخابات ولسی جرگه در بدخشان، سفر رییس دفتر ساحوی کمیسیون انتخابات این ولایت را مورد انتقاد قرار داده می گویند که در چنین شرایطی، نباید سفر می کرد.
سید روح الله موسوی رییس دفتر ساحوی بدخشان، از ششم جدی ماه روان برای مدت ۲۰ روز به استرالیا سفر نموده و به جای وی شخصی دیگری به حیث سر‍پرست معرفی شده است.
شماری از نامزدان در بدخشان، با انتقاد از این کار رییس دفتر ساحوی کمیسیون در آن ولایت می گویند در شرایطی که در آرای شان تقلب صورت گرفته و بارها اعتراض داشته اند تا آرای بدخشان بازشماری گردد؛ اما این شخص بدون اعتنا به خواست بر حق نامزدان، به خارج از کشور سفر نموده است.
به گفته آنان، این اقدام موسوی، بی توجهی به آرای مردم می باشد.
سفر محمد مبارز نامزد انتخابات ولسی جرگه که چندی قبل شاهراه فیض آباد تخار را در ولسوالی کشم به روی ترافیک مسدود نموده و خواهان بازشماری آرای خود گردیده بود، به آژانس خبری پژواک گفت: «واضح و روشن است که کسی خیانت کرده و کسی رشوت گرفته، صحنه را ترک نموده و فرار می نماید؛ او باید در چنین شرایطی این جا می بود و به صدای اعتراض ما گوش می داد.»
اما غلام دستگیر انوری آمر آگاهی عامه و سر‍‍پرست دفتر ساحوی کمیسیون مستقل انتخابات، بدخشان می گوید که سید روح الله موسوی رییس دفتر ساحوی کمیسیون انتخابات ولایت بدخشان، بنابر ضرورت و مشکلات عاجلى که داشت، طی پیشنهادی به رییس دارالانشای کمیسیون مستقل انتخابات برای ۲۰ روز از ششم جدی سال جاری رخصتی قانونی اخذ نموده است.
به گفته وی، فامیل سید روح الله در آسترالیا است و به همین خاطر، وی به آن کشور سفر نموده است.
وی افزود: «تمام صلاحیت های رییس کمیسیون مستقل انتخابات بدخشان، در غیاب ایشان از طرف رییس دارالانشای کمیسیون به من تفویض گردیده وهیچ گونه مشکلی در اجراآت یومیه این دفتر صورت نخواهد گرفت و ما به هر اعتراض و انتقاد معترضین و کانیددان ولسی جرگه حاضر هستیم تا جواب قناعت بخش بدهیم.»

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.