کابل (پژواک، ۲۵ دلو ۹۷): شماری از نامزدان معترض حوزه کوچی ها، ضمن استقبال از تعدیل قانون انتخابات و برکناری اعضای کمیسیون های انتخاباتی، خواستار مورد پیگرد قرار گرفتن مسئولان کمیسیون و نامزدان متقلب شدند.
حدود ٣٠ نامزد انتخابات ولسی جرگه از حوزه کوچی ها، امروز در یک نشست اعتراضی در کابل، از تعدیل قانون انتخابات و عزل اعضای کمیسیون های انتخاباتی استقبال کرده، گفتند که ۷۵ درصد آرای حوزه کوچی ها در انتخابات ٢٨ و ٢٩ ميزان سال روان خیالی است.
معترضان می گویند که آرای حوزه کوچی ها، بازشماری شود تا حق به حقدار برسد؛ در غیر آن نتیجه نهایی مورد قبول آنان نخواهد بود.
اين نامزدان قبل از اين نيز طى نشست هاى متعدد، از تقلب گسترده در حوزه کوچى ها شکايت کرده، خواستار جدا شدن آراى سفيد از سياه شدند.
سید محمد حریق یکی از نامزدان انتخابات ولسی جرگه حوزه کوچی ها در این نشست گفت که در حوزه کوچی ها، نسبت به ساير ساحات تقلب گسترده و سازمان یافته صورت گرفته است که قابل تحمل نمی باشد.
وی، اعضای کمیسیون های مرکزی و ساحوی انتخاباتی را متهم به فساد و تقلب کرده گفت که اسناد کافی در دسترس دارند که به نفع شماری از نامزدان، رای اضافه شده است.
موصوف، با بیان اینکه تا زمانی آرای پاک از ناپاک جدا نشود، نتایج انتخابات را قبول ندارند، گفت که به هیچ کس اجازه نمی دهند که با آرای تقلبی به ولسی جرگه راه پیدا کند.
عنایت الله صحرایی، دیگر نامزد انتخابات ولسی جرگه حوزه کوچی ها، ضمن حمایت از تصمیم اخیر رئیس جمهور در مورد تعدیل قانون انتخابات و عزل اعضای کمیسیون های انتخاباتی، از لوی څارنوالی خواست که نامزدان متقلب را نیز ممنوع الخروج و مورد پیگرد قرار بدهد تا دوباره اعتماد مردم بالای کمیسیون های انتخاباتی اعاده شود.
این نامزد معترض گفت: «کميشنران کمیسیون های انتخاباتی در دوران وظایف شان، میلیون ها دالر پیدا کردند و ممکن با استفاده از پول برائت بگیرند و لوی څارنوالی را نیز بی اعتبار بسازند.»
تاکنون نتايج نهايى ١٨ ولايت از سوى کميسيون انتخابات اعلان شده؛ اما تا حال نتايج نهايى حوزه کوچى ها اعلان نشده است.

 

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.